• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Bank of norweigan lån på 150000 kr, minskar inte

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 254
Mottagna reaktioner
1 097
Poäng
897
Hur är det ens möjligt att amortera bara 4,000kr på 4 år? Du måste ha missat att betala massa månader så räntan har växt på då eller?

pga det är banknorwegian. Jag hade mitt i 10 månader. Jag betalade in 1050 kr varje månad o räntan var över 1000 kr per månad. Utnyttjade betalningsfria månader så lånet ökade istället till typ 52000 kr
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Maipenrai

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
9 Oktober 2016
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
59
Poäng
177
pga det är banknorwegian. Jag hade mitt i 10 månader. Jag betalade in 1050 kr varje månad o räntan var över 1000 kr per månad. Utnyttjade betalningsfria månader så lånet ökade istället till typ 52000 kr

Oki, då är det räntan som höjt lånet mer. Speciellt om det är annuitetslån som man ska undvika som pesten.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 254
Mottagna reaktioner
1 097
Poäng
897
Oki, då är det räntan som höjt lånet mer. Speciellt om det är annuitetslån som man ska undvika som pesten.

Ta bara norwegian vid nödfall. Tillfälligt lån medans ni förbättrar eran uc!!

Sen framförallt vad orsaken än är till alla lån så se detta som en läxa!
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Ta bara norwegian vid nödfall. Tillfälligt lån medans ni förbättrar eran uc!!

Sen framförallt vad orsaken än är till alla lån så se detta som en läxa!
Kommer ihåg när jag tog det lånet ...hade uc på ca 22 procent...men fick ändå 300k i lån ! Ångrar verkligen jag tog det nu
 
M

Mati

Gäst
Poäng: 0
Kommer ihåg när jag tog det lånet ...hade uc på ca 22 procent...men fick ändå 300k i lån ! Ångrar verkligen jag tog det nu

jag tog ett för 1 år sen.. var tvungen för att samla ihop 3 kreditkort och 3 lån fick 22% i ränta betalat av 7 000 medans jag betalt 40 000 i ränta.. tror jag betalar 4 500 varje månad.. har gått ca 1 år och 2-3 månader sen jag tog det.. har ett kredit betyg på 2,9 och 576 i score, nu till min fråga ska man gå till sin bank och söka Swedbank så eller ska man söka genom lendo eller advisa.. skulle vilja få ner räntan till 7-9 % iaf... all tips uppskattas ..

har precis börjat jobba och tänker söka i januari-februari 2020
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 254
Mottagna reaktioner
1 097
Poäng
897
jag tog ett för 1 år sen.. var tvungen för att samla ihop 3 kreditkort och 3 lån fick 22% i ränta betalat av 7 000 medans jag betalt 40 000 i ränta.. tror jag betalar 4 500 varje månad.. har gått ca 1 år och 2-3 månader sen jag tog det.. har ett kredit betyg på 2,9 och 576 i score, nu till min fråga ska man gå till sin bank och söka Swedbank så eller ska man söka genom lendo eller advisa.. skulle vilja få ner räntan till 7-9 % iaf... all tips uppskattas ..

har precis börjat jobba och tänker söka i januari-februari 2020

Beror på vilken bank du har?

Tror dock andra aktörer har bättre ränta. Allt beror på din uc. Framförallt inkomst, förfrågningar, antal lån o den totala skulden. Du har helt okej uc ändå.

Men om du inte har så bra inkomst på uc kanske det är bättre med personligt möte före. Online går dom typ enbart på uc
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp